Dag 16 (28 mei 2015) Grand Canyon NP

Klik hier voor de foto’s van dag 16

Vandaag stond een hoogtepunt op de reisplanning: Grand Canyon National Park. We wilden graag rond 13:00 uur arriveren en omdat te kunnen halen zouden we om 8:00 uur moeten vertrekken. Dat ging lukken, want we waren beiden om kwart voor zeven wakker. We stonden op en maakten alles weer in orde . Het ontbijt sloegen we vandaag over omdat het niet inclusief was en (te) prijzig voor wat je er voor kreeg. Daarnaast hadden we nog wel een ontbijtvoorraad in de auto liggen. Na nog een foto van ons hotel vertrokken we een even voor acht uur richting de South Rim van de Grand Canyon (462 Km rijden). We reden eerst een stukje highway 12 die daar door het Dixie National Forest gaat en zagen daar weer de mooiste uitzichten. Fel rode rotsen met mooie groene sparrebomen.

GJ8_5033_DxO

Daarna werd het een een stuk wat vlakker rijden over de highway 89. Hierna kwamen we door het stadje Kenab, wat bij ons bekend was van al onze tochten van vorig jaar. Hieronder natuurlijk het onvergetelijke bezoek aan The Wave (Klik hier voor dit verslag) . Daarna reden we richting Page en 100 km lang zagen we bergen, weides en nog meer bergen. De zon scheen voluit en wolken waren zeldzaam. We waagden nog even een poging met het thuisfront te bellen maar onze telefoonprovider (ATT) heeft in de regio Page geen dekking. Het thuisfront kunnen we pas in de middag weer via internet  bereiken. Bij het naderen van Page zagen we al vrij snel Lake Powel opdoemen en stopten we op een uitzichtplaats (of eigenlijk berg) om over dit prachtige meer uit te kunnen kijken.

GJ8_5050_DxO

Na diverse verhalen over onze bootavonturen van afgelopen zomer, gingen we weer op weg. We moesten nu de 89 vervolgen naar het zuiden, maar in februari 2013 is daar een fors stuk weg weggegleden en dus onbruikbaar geworden ( Voor de liefhebbers klik hier voor meer info ). Afgelopen zomer moesten we nog een forse omweg rijden en de weg zou nu klaar moeten zijn. Nu dat was hij ook en we reden over hagelnieuw asfalt. Op een gegeven moment kregen we weer supermooie uitzichten voorgeschoteld op de plaats waar ongeveer de landverschuiving had plaatsgevonden.

GJ8_5065_DxO

Hierna reden we weer door diverse kleine dorpjes om vervolgens rechtsaf richting de Grand Canyon te rijden. Voor we omhoog zouden rijden, stopten we even en aten nog wat meegebrachte snacks. Hierna passeerden we snel het toegangsbord van het park en een tweetal aardige Amerikanen wilden daar wel een foto van ons maken. Daarna door de kassa’s en we konden weer een National Park op onze reis CV schrijven. We stopten bij het eerste uitzichtpunt, Desert View, waar ook een fraaie historische toren te vinden is. (O)pa zag nu voor het eerst de Grand Canyon en was er een poosje stil van. We genoten van het uitzicht en maakten de nodige foto’s.

GJ8_5093_DxO

Ook een selfie kon natuurlijk niet ontbreken 🙂 Daarna stopten we nog bij Navajo point, Moran Point, en het Grandview Point. We zijn nog even gestopt bij de General Store en hadden om half 4 besloten om maar eens in het hotel in te checken.

GJ8_5136_DxO

Eenmaal in de kamer bleek de klok 3 uur aan te geven. Aha dat is waar ook. De staat Arizona doet niet aan zomertijd dus na maart is de tijd gelijk aan de Pacific tijd (Los Angeles etc). Onze klokken konden nu een uur terug en de dag zou een uurtje langer gaan duren 🙂 . Gelukkig blijft dit zo tot aan onze terugreis, maar daar denken we nog maar niet aan. Onze kamer was weer prima in orde en we hebben daarin nog wat geluierd. We hebben in het dorp eerst nog even van onze middag/avondmaaltijd genoten en hebben daarna in onze hotelkamer gewacht tot het half zeven werd. We hadden namelijk een zonsondergang in de Canyon op het programma gezet. Toen het eenmaal tijd was gingen we naar de ingang van het park. Blijkbaar hadden meer mensen dit idee opgevat, want er stonden nog lange rijen auto’s voor de kassa’s om het park binnen te gaan. Eenmaal binnen reden we naar het Mather Point en daar konden we vrij gemakkelijk de auto parkeren. Na een korte wandeling was er een adembenemende Grand Canyon zichtbaar, verlicht door de ondergaande zon.

GJ8_5144_DxO

We hebben hier natuurlijk de nodige foto’s genomen en (O)pa heeft zelfs van ondergetekende een leuke foto weten te maken.

GJ8_5180_DxO

Hierna gingen we in colonne en in het vrijwel donker naar het hotel. Daar aangekomen hebben we de rest van de avond gevuld met weblogs, tv etc. Morgen hopen we een wandeling aan de rand van de Canyon te gaan doen en daarom gaan we dan ook maar op tijd ons mandje in om op reisdag 17 weer uitgerust op te staan.

Klik hier voor de foto’s van dag 16

Ga naar dag 17

4 gedachten over “Dag 16 (28 mei 2015) Grand Canyon NP

1. Hoi Gert, mooie foto’s joh! Die van pa en later die van jou voor de Grand Canyon. Kijk wel even naar foto 30 want die klopt nog niet helemaal. Goede reis verder!

2. Hallo Pa en Gert wat een super mooie reis.Nog een gezellige vakantie de komende week tot ziens!