Dag 4 (16 mei 2015) Abbotsford

Klik hier voor de foto’s van dag 4

De ochtenden beginnen zich te herhalen. half zes wakker, nieuws lezen, mail lezen en reacties op de weblog goedkeuren. Vervolgens de weblogtekst van de vorige dag maken, deze uploaden en voorzien van foto’s. Ook deze keer was (O)pa vroeg wakker zodat we gezamenlijk aan het ontbijt konden beginnen. Na het ontbijt hebben we eerst even wat zaken geregeld omdat we in Amerika een mobiel abonnement willen hebben. We hadden op voorhand een prepay simkaart geregeld. Daar moest echter eerst nog tegoed op worden gezet. Dat is een hele uitdaging als je dit met een Europese creditkaart probeert te regelen. Via een gsm bedrijfje op internet is dit uiteindelijk toch prima gelukt. Nu kunnen we de komende 3 weken ongelimiteerd gratis naar huis bellen en hebben we onderweg zelfs 4G internet op zak. Altijd handig, dat bleek afgelopen reis nog, als je een heel slechte internet verbinding in je hotel hebt. Nadat we weer koffie gedronken hadden, stapten we in de auto om weer naar Vancouver te rijden. Vandaag wilden we het Stanley en het Queen Elisabeth Park bezoeken. Het Stanley park hadden we drie jaar geleden ook al eens bezocht, maar deze keer wilde we de oceaanzijde bezoeken in plaats van de stadszijde. We namen weer dezelfde route naar de highway en reden rustig naar Vancouver. We moesten weer de afslag Capalino nemen, maar deze keer gingen we richting de Lions Gate Bridge. Ondanks het bewolkte weer was het nog steeds mooi om deze brug te passeren en van het uitzicht te  genieten.

GJ8_3130_DxO

Als de brug gepasseerd is kan je vrijwel direct het Stanley Park binnen rijden. Na enkele bochten kwam de eerste parkeerplaats in zicht en we parkeerden onze auto dan ook daar. We hadden onze GPS ontvanger meegebracht en probeerden daar in de buurt een geocache te vinden. Deze bleek echter tussen de struiken te liggen en was zo moeilijk bereikbaar,  dat we deze cache maar lieten voor wat deze was. Hierna liepen we naar het uitzichtpunt en van hier uit konden we de Lions Gate Bridge prachtig zien.

GJ8_3150_DxO

Leuke meenemer was ook dat juist een fors cruiseschip vanaf de oceaan kwam aanvaren en deze zou onder de brug naar de haven gaan doorvaren. Dit vroeg natuurlijk om een korte pauze om dit schip inderdaad onder de brug te zien varen.

GJ8_3154_DxO

Ook op deze plaats bleek een geocache  te liggen en we konden hem nu wel vrij snel vinden. Ook dit jaar kunnen we dus in ieder geval weer een Canadese cache op ons account bijschrijven. Nadat we de cache gevonden hadden, liepen we weer terug en gingen we een wandeling maken die door het bos en parkrand voerde. Eerst ging de wandeling stijl naar beneden om vervolgens vlak langs de parkrand te lopen.

GJ8_3178_DxO

Onderweg zagen we talloze bramen en frambozenstruiken staan die half in bloei stonden/ half de eerste vruchten aan het produceren waren. Het was een groen feest en de geur was ook dito. De wandeling eindigde met een fraai uitzichtpunt en hier rustten we nog wat.

GJ8_3196_DxO

De weg terug leek een stuk korter en binnen een ommezien waren we weer bij de auto. We vertrokken richting het Queen Elisabeth Park. De weg voerde dwars door Vancouver en het was erg leuk om op deze manier de diverse (woon)wijken te kunnen zien. Het Queen Elisabeth Park staat vol struiken en bloemen en stond deze periode volledig in bloei. Het park is feitelijk een berg waar boven op een restaurant is gebouwd. Omdat het al half drie was en we toch wel erg honger hadden, besloten we om hier maar eens een lekkere lunch te bestellen. Bij binnenkomst kregen we een tafeltje aan de rand van het terras aangewezen en konden van hier uit wel erg mooi het park en de skyline van Vancouver zien.

GJ8_3222_DxO

We bestelden een lekkere lunch en genoten van het uitzicht. Het was een voortreffelijke maaltijd, maar het werd nu toch wel tijd om terug naar huis te gaan. Vanuit Vancouver is het minstens een uur rijden om weer in Abbotsford te geraken. We hadden daarbij ook nog een bezoekje in Abbotsford gepland, omdat we nog een kabeltje mistte om muziek van de telefoon op de autoradio te kunnen afspelen. De reis terug en het winkelbezoek verliep snel en probleemloos en om 17:35 uur reden we weer de poort binnen van onze neef en nicht. Korte tijd later arriveerden de aangekondigde vrienden en om half zeven werd met het diner begonnen.

GJ8_3227_DxO

Het eten was weer overheerlijk maar dankzij de late lunch, hebbenwe deze keer het bord niet geheel leeg gekregen. Na de maaltijd hebben alle gasten nog vrolijk nagepraat en Kees gaf zelfs een concert op zijn piano weg. Om elf uur ging het licht uit en gingen we lekker een stukje slapen….