Dag 9 (21 mei 2015) Yellowstone NP

Klik hier voor de foto’s van dag 9

Vandaag begon onze tweede dag in Yellowstone National Park. Zoals het weerbericht voorspeld had was het bewolkt en ‘ s nachts had het enigszins geregend. Omdat we er al een dag in het park op hadden zitten, maakten we geen haast en gingen om 8:30 uur ontbijten. We moesten hiervoor buitenlangs naar een ander gebouw en konden gelijk voelen hoe koud het was. Nu koud was het: 8 graden. De ontbijtruimte was een gezellige eenvoudige ruimte met tafeltjes en een soort barretje. We maakten ons ontbijt en gingen hieraan zitten.

Ondertussen wisselden we nog wat whatsapp berichtjes met het thuisfront uit en gingen om 9:00 uur weer naar onze kamer. We ruimden nog even wat zaken op en pakten onze tassen om, om 9:30 uur richting het park te vertrekken. We reden eerst richting de Old Faithful Gyser en onderweg zagen we weer bisons en mooie uitzichten.

GJ8_3792_DxO

Aangekomen parkeerden we, op een vrijwel lege parkeerplaats, onze auto. Die parkeerplaats hadden we twee vorige keren wel eens voller gezien 🙂 Omdat we toch ruim de tijd hadden gingen we eerst maar eens op een bankje wachten om de Old Faithful Geiser water en stoom in de lucht te zien spuiten. Het werd steeds drukker en ondertussen ging zelfs de zon schijnen. Daar hadden we helemaal niet op gerekend.  Na een klein half uur ging de geiser inderdaad af.

GJ8_3824_DxO

Metershoog kwam het water en stoom weer en ook deze keer was het een prachtig gezicht. Hierna besloten we om vanuit hier een wandeling aan te vangen langs alle grote en kleine geisers. Opvallend was dat diverse geisers compleet anders van kleur en vorm waren als het voorgaande jaar.

GJ8_3861_DxO

GJ8_3862_DxO

Onderweg bleef de zon regelmatig schijnen en we kregen het zelfs een beetje warm. We liepen uiteindelijk door totdat we een verhard fietspad bereikten en we liepen vervolgens weer richting de auto. Onderweg zagen we zelfs een kleine slang en uiteindelijk hebben we een rondje van 5 km gelopen. Aangekomen bij de auto werd de lucht rondom ons erg dreigend en begon het te waaien. Toch een onweersbui? Ze hadden het wel voorspeld. We lieten ons er niet door ontmoedigen en na een kleine snack gingen we op pad naar het Black Sand Basin. Hier was een korte loop en op drie plekken waren weer de meest kleurrijke geisers te bewonderen.

GJ8_3947_DxO

De volgende stop was de Biscuit Basin en daar liepen we ook zomaar weer 1 km weg. De onweersbui bleef erg dreigend maar ook ver weg. De zon ging bij ons zelfs feller schijnen.

GJ8_3965_DxO

Als laatste gingen we naar de Midway Geyser Basin. Hiervoor moesten we 6 km rijden en begonnen we de onweersbui toch weer in te halen. Gelukkig bleef het droog en konden we de Grand Prismatic Gyser toch nog bezoeken. Helaas was deze keer het beklimmen van de tegenoverliggende berg een brug te ver, maar dit bezoek was er niet minder mooi om.

GJ8_3982_DxO

Nadat we weer in de auto zaten, wilden we nog een tweetal ritjes rijden die langs een aantal geisers zou gaan. Helaas zijn blijkbaar rond deze tijd van het jaar deze routes allemaal nog afgesloten. Omdat we toch al genoeg hadden gezien, gingen we maar eens richting het hotel. Onderweg zagen we weer diverse bisons en zagen we dat het op deze wegen blijkbaar fors geregend had. We konden niet anders concluderen dan dat we wel erg veel geluk met het weer hadden gehad op de plek waar we juist vandaag hadden verbleven. Aangekomen in het hotel hebben we nog even geluierd en om 18:00 uur gingen we naar het geplande restaurant “Bar N Ranch Restaurant” . Dit restaurant hadden we van het internet geplukt en lag 10 km buiten de bewoonde wereld. De toegangsweg was een dirtroad en na ruim een kilometer kwamen we bij een prachtig restaurant in, uiteraard, ranchstijl. Binnengekomen zag het er erg gezellig uit en we kregen een tafel met uitzicht over de weilanden en de bergen. Mooier kan het niet zijn.

GJ8_3998_DxO

We hebben daar uitstekend gegeten en de porties waren ook weer van Amerikaans formaat. Gevuld en wel gingen we naar huis om daar nog wat TV te kijken en te lezen. Morgen (dag 10) gaan we naar Grand Teton National Park. Tot ziens

Klik hier voor de foto’s van dag 9

Ga naar dag 10

5 gedachten over “Dag 9 (21 mei 2015) Yellowstone NP

1. Dat ziet er inderdaad heel anders uit dan toen wij er waren. Het blijft schitterend en ik heb nu al weer zin om er naar toe te gaan.

2. Hallo pa en Gert prachtig om te zien maar……jullie hebben het daar nog kouder als wij.
    vandaag hebben we heerlijk in de zon gewandeld maar jullie spreken en zien via de Skype lukt niet.
    Maar dat komt omdat we hier in de middle of nowhere wonen en geen bisons zien maar een leuke cavia die zich regelmatig laat horen.
    Met ma gaat het goed we wandelen kilometers per dag
    Han komt ma dinsdag ophalen en brengt haar weer naar de bewoonde wereld
    Veel lieve groeten van de ma en de meinemaatjes