Dag 7 (19 mei 2015) Bozeman

Klik hier voor de foto’s van dag 7

Vandaag gaat onze tweede reisdag beginnen om uiteindelijk morgen richting Yellowstone National Park te gaan. Reisdagen zijn natuurlijk niet het allerleukste,maar die van vandaag was er toch weer een om in te lijsten. We stonden uiteraard weer vroeg op en pakten onze koffers weer in. Ondanks het feit dat in ons hotel een lekker ontbijt beschikbaar was, hadden we voor een keer een ontbijtfeest op het programma gezet: Krispy Kreme Doughnuts. Onvervalste versgebakken Amerikaanse donuts met een lekkere kop koffie. We pakten onze koffers in en zetten deze in de auto en gingen op pad. We moesten eerst 6 km de “verkeerde” kant op maar dat vonden we natuurlijk, met ruim 600 km op het programma, geen probleem.

GJ8_3484_DxO

Bij aankomst bleek het vrij rustig en we bestelden een dozijn orginal glazed donuts met twee koppen cappuccino. Natuurlijk al een feest om te zien. Na de nodige foto’s namen we plaatst aan een tafeltje en begonnen aan ons ontbijt.

GJ8_3494_DxO

Vanwege de traditie hebben we ook deze keer gelijk maar even een donutfoto naar collega Karl gestuurd. Volgens ons is die nu minstens de rest van de week lichtelijk depressief :-). Nadat we onze lekkernijen en koffie op hadden gingen we op pad. We moesten vandaag 624 Km rijden en we hoopten daar al midden op de middag mee klaar te zijn. De zon scheen uitbundig en we reden al snel weer snel de bergen. We zagen weer prachtige vergezichten.

GJ8_3512_DxO

De I90 naar Bozeman is feitelijk een grote Scenic Byway (toeristische route). We hebben allerlei bergen, passen, meren en rotsen gezien. Naarmate we verder naar het oosten kwamen, nam de bewolking wel steeds meer toe. Op een gegeven moment verdween de zon, maar het bleef wel droog. Ook de temperatuur daalde zichtbaar, maar dat kon de vakantiepret echter niet drukken. Als het maar droog bleef, dan bleven we happy.

GJ8_3526_DxO

Toen we geruime tijd in de staat Montana rondreden viel ons op dat de tijd op onze telefoon opeens een uur later aangaf. We trappen er elke keer weer in, we waren een tijdzone gepasseerd en bevonden ons nu in Mountain Time. We zouden dus zomaar een uur later aankomen 😦 Voor het thuisfront: de komende 11 dagen leven we met een tijdverschil van 8 uur. Dat uur krijgen we dus gelukkig later in onze vakantie “terug”. Om vier uur arriveerden we bij ons hotel en checkten in. Na deze grote reis rustten we nog wat en om 19:00 uur besloten we richting het geplande restaurant te vertrekken. We hadden s’middag geen echte lunch gehad en hadden dus best wel honger. In het restaurant werden we vrij snel aangesproken door onze oudere buurvrouw. Of we uit “The Netherlands” kwamen. Gelukkig, deze dame had het door. De meeste Amerikanen schelden ons uit voor Duitsers 🙂 De vrouw bleek Nederlandse roots te hebben en verre familie van haar bleek nog in Oud Beijerland te wonen. We hebben nog een tijdje met haar gesproken terwijl we op onze bestelling wachtten. We deelden eerst een appetizer (voorafje) en daarna kwam het hoofdgerecht aan de beurt.

Het eten smaakte weer opperbest, maar we blijven ons verbazen hoe je hier op een fatsoenlijke manier een voor-, hoofd- en nagerecht naar binnen krijgt. Zo om ons heen kijkend is dat blijkbaar een kwestie van oefenen :D. s’Avonds hebben we de weblog gemaakt en nog de Amerikaanse versie van The Voice gekeken. Morgen gaat het weer een intensieve dag worden, dus we zijn redelijk op tijd gaan slapen. Tot reisdag 8.

Klik hier voor de foto’s van dag 7

Ga naar dag 8

3 gedachten over “Dag 7 (19 mei 2015) Bozeman

1. Ik heb dus uit protest deze dag NIET gelezen 😦

En dus ook NIET gezien dat jullie ook nog eens bij Applebees zijn gaan eten :-(:-(:-(